اخبار کمپین

سامانه جامع گردشگری کیش؛ کلید حل مشکلات جزیره

سامانه جامع گردشگری کیش

سامانه جامع گردشگری کیش

سید علیرضا کاظمی دولابی. مجری طرح مرجان. در نشست اطلاع‌رسانی و تببین شیوه مشارکت سازمان و جامعه کلوب‌داران کیش شرکت کرد. او به راه‌اندازی سامانه جامع گردشگری کیش به‌عنوان راه‌حلی برای مشکلات جزیره اشاره کرد. او گفت که گردشگری حلقه مفقوده‌ای بوده. و تاکنون کمتر به آن توجه شده است. این سامانه می‌تواند به عنوان چتر حمایتی در آینده مشکلات پیچیده کیش را حل کند.

کاظمی در صحبت هایش بر اهمیت کلوب‌داران تأکید کرد. که کلوب‌داران ویترین گردشگری کیش هستند. راه‌اندازی این سامانه با حمایت مدیرعامل سازمان و همکاری بخش خصوصی. به ویژه کلوب‌داران. آغاز شده است. او این اقدام را سرآغاز تغییرات و تحولاتی می‌داند. نتایج این تغییرات و تحولات در آینده مشهود خواهد بود.

وی افزود که مطالعات انجام‌شده برای بهبود کسب‌وکارها در کیش نشان می‌دهد که سازمان به‌عنوان حکمران. کیشوندان به‌عنوان ساکنین. گردشگران به‌عنوان برکت و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی این حوزه هستند.

هدف کمپین “بزن بریم کیش”

کاظمی در این نشست هدف کمپین “بزن بریم کیش” را توضیح داد. این کمپین با هدف ایجاد اکوسیستم جدیدی برای گردشگری بر اساس دانش روز دنیا و نیازهای امروز جامعه ایران طراحی شده است. این اکوسیستم شامل رویدادهای مختلفی مانند سامانه اطلاع‌رسانی. فروش بلیط و در آینده فروش تورها خواهد بود. این اکوسیستم به کاهش مشکلات فروش بلیط در فصل‌های کم‌رونق کمک می‌کند.

سامانه جامع گردشگری کیش

کنسرسیوم رونق پایدار

او همچنین به تشکیل کنسرسیوم رونق پایدار اشاره کرد. این کنسرسیوم از جوامع جزیره تشکیل شده. و می‌تواند با ایجاد صندوقی مبالغ خرد را جمع‌آوری و در مسیر رونق کیش به کار گیرد. این مبالغ از درصدی از فعالیت‌های اقتصادی زیرمجموعه کنسرسیوم جمع‌آوری می‌شود. و می‌تواند در تبلیغات و زیرساخت‌های گردشگری کیش سرمایه‌گذاری شود.

کاظمی تأکید کرد که سامانه جامع گردشگری و کمپین “بزن بریم کیش” نتایج خود را در کوتاه‌مدت. میان‌مدت و بلندمدت نشان خواهند داد. و تأثیرات مثبتی برای هر گروه ذی‌نفع به همراه خواهند داشت.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که بخش گردشگری کیش تاکنون مغفول مانده است. این سامانه می‌تواند بازوی درآمدزای سازمان باشد. این درآمدها در مسیر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری کیش صرف خواهند شد.

کاظمی در این نشست به فایده های این سامانه اشاره کرد. این سامانه باعث می‌شود خدمات یکسانی به گردشگران ارائه شود. و واسطه‌ها و دلالان از زنجیره فروش خدمات حذف شوند. این اقدام نه تنها شفافیت خدمات را افزایش می‌دهد. بلکه درآمدهای حاصل از آن به بهبود زیرساخت‌های گردشگری. به‌ویژه در حوزه تبلیغات. کمک خواهد کرد.

کاظمی بر اهمیت برنامه‌ریزی تأکید کرد. او گفت که یک مقصد گردشگری موفق نیازمند برنامه‌ریزی برای تمامی ایام سال است. و باید بر اساس نوع مخاطبان و شناسایی گردشگر هدف برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

رویدادهای کمپین “بزن بریم کیش”

وی در پایان به برنامه‌ریزی رویدادهای متنوع در کمپین “بزن بریم کیش” اشاره کرد. او اظهار داشت که این رویدادها با همکاری جوامع جزیره و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شده. و در آینده می‌تواند به‌عنوان الگویی برای دیگر مقاصد گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

کاظمی همچنین از ادامه این مسیر در جزیره کیش ابراز امیدواری کرد. و اعلام کرد که جامعه کلوب‌داران پس از دوره‌ای دشوار. اکنون شرایط بهتری دارند. آن‌ها در راستای مسئولیت اجتماعی خود. 2 هزار بلیط رایگان برای افراد کم‌توان مالی در جزیره کیش در نظر گرفته‌اند. این اقدام. سرآغازی برای عبور از مشکلات پیچیده کیش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *