اخبار کمپین, فستیوال بانوان

فستیوال بانوان “بزن بریم کیش” با برنامه‌های ویژه خانواده‌ها

فستیوال بانوان بزن بریم کیش

فستیوال بانوان “بزن بریم کیش”

فستیوال بانوان “بزن بریم کیش“با همکاری اسکیلا، برنامه‌ای خانواده‌محور با شعار «خانواده توانمند، فرزندان قوی و شاد» برگزار می‌کند. این فستیوال از 17 تا 20 مردادماه جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود. و شامل دورهمی‌ها و کارگاه‌های خودشناسی، ذهن‌آگاهی و آرامش، مشاوره‌های فردی و گروهی، سواد ارتباط و زوجیت، و رفتار با کودک با بهره‌گیری از برترین اساتید حوزه روانشناسی کشور است.

دکتر اکرم حسین‌زاده، روانشناس بالینی و درمانگر تخصصی لکنت زبان با بیش از 10 سال تجربه در این حوزه، در این فستیوال حضور دارد. ایشان با روش ابداعی «مداخله روانی تربیتی لکنت زبان» موفق به درمان افرادی شده‌اند که از عارضه گفتاری و لکنت زبان رنج می‌برند. دکتر حسین‌زاده در این فستیوال دوره‌های رایگان آموزشی و کارگاه‌های مرتبط با حوزه‌های روانشناختی و خودآگاهی را برگزار می‌کند.

لکنت زبان

دکتر حسین‌زاده بیان کرده که لکنت زبان یک بیماری نیست بلکه یک عارضه گفتاری است که مسائل هیجانی، عاطفی و تربیتی در آن تأثیر زیادی دارند. ایشان معتقدند که افراد مبتلا به لکنت زبان از نظر هوشی در حد طبیعی هستند. اما به دلیل فشارهای عصبی و روانی، دچار عوارض روانی و شخصیتی می‌شوند. اضطراب، استرس، انزوای اجتماعی، حس ناکافی و بی‌کفایتی از جمله دلایلی است که این افراد را به نادیده گرفتن خود و سرکوب عزت‌نفسشان سوق می‌دهد.

در روش درمانی دکتر حسین‌زاده، جنبه‌های روانشناسی و مشاوره‌های فردی و تکنیک‌های مهارتی و گفتاری به کار گرفته می‌شود. این درمانجویان در دو بعد گفتاری و شخصیتی به توانمندی و مهارت برای کنترل استرس و اضطراب خود دست یافته. و به پایداری درمان لکنت زبان آن‌ها کمک می‌شود. بازه زمانی این درمان بین 6 ماه تا یکسال است. و در آن از گروه‌درمانی، موسیقی‌درمانی، چالش و هنر به عنوان عوامل کمک درمان استفاده می‌شود.

در جزیره کیش و همزمان با برگزاری فستیوال بانوان کیش، دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های روانشناسی و ذهن‌آگاهی نیز برگزار می‌شود. دکتر حسین‌زاده که بارها به کیش سفر کرده‌اند، خود را کیشوند می‌دانند و به مردم این جزیره مرجانی علاقه‌مند هستند. ایشان بیان کرده‌اند که کیشوندان برای دستیابی به موفقیت‌های زندگی خود از راحتی زندگی در سرزمین مادری گذشته‌اند. برای سازگاری با محیط جدید نیاز به همراهی دارند که در این راه سعی می‌شود فضای همراهی ایجاد شود.

برنامه های دکتر حسین زاده در کیش

فستیوال بانوان کیش

 

دکتر حسین‌زاده کیش را به عنوان قطب روانشناسی و درمان لکنت زبان جنوب ایران معرفی کرده. و از همکاری با بیمارستان کیش و فعال کردن کلینیک مشاوره روانشناسی و درمان لکنت برای کیشوندان و مسافران عزیز خبر داده‌اند. ایشان قصد دارند با نگاهی کارشناسانه به شرایط زندگی و فعالیت در جزیره کیش، دوره‌های ویژه‌ای در این حوزه برگزار کنند.

دکتر حسین‌زاده با تاکید بر اهمیت شناخت جنبه‌های فردی افراد، اعلام کرده‌اند که هر چه افراد شناخت بیشتری از خود داشته باشند، به مسائل و مشکلات نهفته در زندگی بیشتر پی می‌برند و راهکارهایی برای حل آن‌ها می‌یابند. در این فستیوال، کارگاه‌های “من کیستم”، “دمی با خود” (ذهن‌آگاهی و آرامش درون)، “من و تو” (ویژه والدین)، “سواد ارتباط و زوجیت” (ویژه زوج‌های جوان)، و کارگاه‌های رفتار با کودک ویژه مادران برگزار می‌شود. همچنین، رویداد طرح غربالگری لکنت زبان و انواع تست‌های سنجش توانایی هوش چندگانه گاردنر و سنجش خلاقیت تورتس ویژه بانوان برگزار خواهد شد.

یک خبر ویژه در این رویداد مهم این است که «کافه مشاوره» برای نخستین بار در جزیره کیش و کشور با حضور دکتر حسین‌زاده و تیم کارشناسی اسکیلا برگزار می‌شود. این استارت‌آپ‌ها با هدف دانش‌افزایی به صورت علمی و آکادمیک ویژه کیشوندان و گردشگران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند در کارگاه‌ها و دوره‌های درمان ماهیانه شرکت کنند. و مشاوره‌های روانشناختی و درمان لکنت زبان دریافت کنند.

در پایان، دکتر حسین‌زاده تاکید کردند که پرورش زنان قوی برای داشتن جامعه‌ای سالم و قوی اهمیت بسیاری دارد. و زنان قوی می‌توانند خانواده قوی، کودک سالم و جامعه‌ای پرنشاط ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *